Сделайте вход на футбол бесплатным

Вчера на "Зимбру" был футбол, но не было футбольной атмосферы. С одной стороны спасибо фанатским группировкам "Зимбру" и "Дачии" за создание хоть какого-то антуража. Некоторые их действия не вписываются никак в общие и классические представления среднестатистических зрителей, но даже это сейчас не важно. Например, группа фанатов зубров, та что в 8 секторе, начала свою шизу скандированием: "Дачия - команда гондонов", желтые волки ответили "Zimbrule, ești o mizerie". В общем, если местами футбол кумарил, можно было бы переключиться на противостояния фанатов. Многое не потеряли бы. Впрочем, о матче "Дачии" и "Зимбру" я расскажу и в программе. А поскольку игра, кроме самоотдачи игроков меня ничем не цапнула, я расскажу в сюжете о поединке с перспективы поведения и действий фанатов, а также сравнив этот матч с игрой недельной давности между "Зимбру" и "Шерифом". В прошлый четверг вход был бесплатным, а это почти сразу отразилось на посещаемости. Понятно, что тогда совпало несколько событий, которые позволили заполнить стадион наполовину. Это и годовщина "Зимбру", это и удобное время - 19.00, это и хорошая погода, это и соперник, и интрига по поводу того, сможет ли "Шериф" победить и стать чемпионом на поле соперника. Вчера столько сопутствующих элементов не было, но сделай вход свободным, зрителей по любому было бы больше. Нам нравится халява, это надо понимать. Другое дело, что некоторые руководители клубов считают, что бесплатный вход бьет по имиджу бренда. Чушь полнейшая. Я как-то совсем не почувствовал никак и ни разу, зайдя свободно на стадион, чтобы мое мнение к клубу изменилось в худшую сторону. Я просто не вижу логики играть при пустых трибунах и гипотетически зарабатывать с одного матча столько же или даже меньше, чем при матче со свободным входом. 
За 10 минут до матча "Дачии" и "Зимбру". Вам тоже кажется, что зрителей мало?
Пускайте за бесплатно людей на стадион, или по символической цене в 1 лей, и продавайте пиво, чипсы, орешки и остальное. За счет большего числа зрителей, соответственно и покупательская доля будет выше. Эта не математика или какая-то высшая наука. Мне кажется, что здесь не нужно обладать даже каким-то менеджерским образованием, чтобы прийти к этому выводу. Я вам скажу по секрету, что готовлю сюжет на тему посещаемости. Так вот, отвечая на вопрос, почему мало людей приходят на футбол, мои собеседники говорят, что причина кроется низком уровне показываемого футбола. А это что означает? Люди не готовы платить исключительно за футбол. Значит, в качестве заманухи должны быть сопутствующие футболу элементы. Конечно, эта пока теория, на практике может и не быть так розово как кажется. Футбольная кухня в Молдове совершенно специфическая, поэтому и не знаешь точного и функционального рецепта успеха. Нужно пробовать, но оставаться и принимать как данность текущий подход просто глупо! В субботу в программе я попытаюсь в сюжете о "Зимбру" и "Дачии" быть убедительным в своих мыслях. Я просто попытаюсь сравнить матчи "Зимбру" и "Шерифа", в котором вход был бесплатным, и вчерашнюю игру "Зимбру" и "Дачии". А пока господа-руководители подумайте над...бесплатным входом на стадион! Думать, говорят, бывает полезно....

Комментарии

  1. In privinta intrari la stadion as incerca un lucru ca sa aducem lume la stadion sa sa cistige clubul cit de cit. Sa se intorca o parte din bani spectatorilor la sfirsitul meciului daca se obtin anumite obiective. Exemplu, pretul de baza abiletului la meci sa fie 10 lei, daca se aduna 5000 de spectatori sa se intoarca 5 lei fiecarui, daca se aduna 8000 sa se intoarca 7 lei, in asa fel costul biletului se coboara la 3 lei. In plus se cistiga din vinzarea articolelor sportive cum spui tu(bere si rasarita). Nu cred ca fac mai mult cu 400 de spectatori cu pretul biletului 20 de lei. Propun aceasta solutie pentru ca cluburile probabil au frica sa puna pretul di start de 2-3 lei pentru ca s-ar putea sa vina oricum putina lume la meciuri. Dupa cum stim la Sheriff o buna perioada intrarea era gratis dar erau goale tribunele ca si acum, dar acolo motivul este altul.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Cât despre Sheriff, am mai scris undeva, că Sheriff-ul, probabil, a avut o abordare minimalistă. Uite am făcut intrarea gratis și cu asta misiunea noastra s-a încheiat. E un proces ceva mai complex decât doar accesul liber al spectatorilor pen stadion. E important să lucrezi cu ei, cu spectatorii.

      Schema despre care scrii mi se pare una anevoiasă, dar îmi place că-i oferi spectatorilor senzația de cursă, de concurență. Eu cam greu îmi imaginez cum ar arăta fizic procesul în care spectatorilor li se întoarce după meci banii. Dar e ceva interesant, până la urmă.

      Удалить
  2. Foarte corect ai spus Dumitru "Эта не математика или какая-то высшая наука" dar de ce nu fac patronii intrarea libera,asa si nu stim... intrebarea ramane deschisa.
    La urma urmei sa faca intrarea de 5-10 lei si tot mai multi vor veni la meci. Principalul e sa ai un MARKETING bine gandit SI sa fie un marketing care sa cuprinda toata liga, alt fel nu e posibil si nu-i real.Doar nu poate Zimbru sa aiba o frecventa medie de 10.000 oameni pe cand Speranta are 150...si cine se ocupa in general la noi in DN cu aceasta problema MARE? Nimeni!Avem FMF dar pentru ei popularizarea fotbalului nu e o problema, ei nu au treba cu DN, este ceva mai serios, ca constructia mini terenurilor secon-hand prin sate. Pe cand un oras cu populatia de aproape un milion este nevoit sa achite bani pentru a juca pe un mini-teren din astea sau amatorii de fotbal mai pot juca pe asfalt si pietris prin ograzi.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Nu știu dacă e chiar treaba Federației să se ocupe de exemplu de umplerea stadionului Zimbru. Mai degrabă aș crede că echipele din Moldova, în marea lor parte, au mari restanțe la capitolul cadre. Mai simplu spus: managerul formației X nu se descurcă (virgulă :D) cu sarcinele caracteristice unui manager. Deci, e problema cadrelor. Pe cine instalezi în funcție, cu ală și lucrezi.

      De partea cealaltă, FMF e o structură cu multe pârghii. Eu în locul lor m-aș gândi foarte serios la cum să stimulez spectatorii să vină la meciuri. Singura soluție viabilă în viziunea mea sunt meciurile transmise la TV și publicitatea lor cronică. Doar FMF sau eventual o Ligă Profesionistă de Fotbal ar avea puterea finaciară să realizeze această sarcină. Mai întâi încearcă măcar un meci pe etapă să-l transmiți. Mai e încă un lucru colosal de important, la care ar trebui de atras atenția. Colegii de la ТСВ din Tiraspol în fieace săptămână transmit câte un meci folosind carul mobil, cu reluări, imagini bune. etc. Deci, e un produs gata făcut, dar să existe posibilitatea de preluat semnalul că să fie transmis acest meci pe tot teritoriul Moldovei. Asta dacă odată și odată ne-a RĂZGHI și pe noi că trebuie să arătăm DN pe la TV...)))

      Удалить
  3. P.S. Avem oameni care iubesc fotbalul,avem potential, uitativa la miile de oameni care au stat la ecrane pe piata marii adunari nationale la campionatul european si la miile care au stat la ecranele mari in Champions League-ul din sezonul actual.
    Si nu conteaza ca fotbalul nostru este mult sub ceea ce vor spectatorii sa vada, principalul ca suporteri sunt adica este potential si ai cu ce lucra, dar iarasi nimeni nu acorda acestui fapt atentie.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Andrei, lumea urmărește Liga Campionilor fără să-i rogi, pentru că această competiție oferă calitate. E cel mai sumplu să lucrezi cu acești spectatori. Nu vreau s-o fac pe managerul pentru că, probabil, nu am cunoștințe profunde în acest domeniu, dar o spun din modesta analiză pe care o pot face, că abordările tradiționale gen - Azi e meciul dintre X și Y - "Hai veniți la stadion", nu mai merge.

      Удалить

Отправить комментарий